jjjj

jjjj

lördag 4 maj 2013

Sol och vår

Just nu känns livet bättre än det gjort på länge. Jag är mindre stressad än jag brukar vara och bästa av allt; det är vår! Kanske är det larvigt, men jag påverkas verkligen av vädret. Och som det är nu är det helt perfekt. Runt 15 grader, svag vind och soligt. Gympaskor och vårjacka-väder. Vinterns mörker är långt borta, men det är inte heller för varmt som det kan bli på somrarna. April och maj är helt enkelt de bästa månaderna på hela året. 

Visst är sommaren också härlig, men det krävs att man kan bada och har tillgång till skugga. Het sommar i stan är ingen hit. Det värsta vädret är dock när det är kvavt. En gång var jag på semester i stor stad då det var som allra varmast och kvavast (är det ens ett ord?). Inget vatten så långt ögat kunde se och så fort man kom ut kändes det som att man skulle kvävas av värmen. 

Men nu är det maj och jag ska äta glass. :) Dessutom så uppdaterade jag inte Månadens kvinnliga förebild i april och därför blir det två sådana inlägg nu i maj. 




2 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild! Jag håller med, sommar i staden är verkligen ingen hit. Har haft alldeles för många sådana. Värmen blir bara tung och jobbig. Men den här månaden älskar jag. Ljum vind och lagom med sol/värme.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar inte heller att åka in till stan på sommaren. Jag bor på landet där vindarna svalkar gott;)

    Även om jag trivs med vintern och gillar mörket så känns det som att dagarna blir längre nu.

    Det jag gillar mest med somrarna är att komma ut på morgnarna, sätta sig i trädgården och äta frukost och lyssna på det nästan öronbedövande fågelkvittret. Det ger ro i själen.

    SvaraRadera