jjjj

jjjj

måndag 31 december 2012

2013

Maya-indianerna hade fel. Det verkar som att det blir ett 2013 i alla fall. Undrar när nästa datum för en "jorden-kommer-gå-under-profetia" blir. Ingen som hört något om någon sektledare som fått en vision eller något datum som ristats in med hieroglyfer i en gravkammare?

I alla fall, 2013... Ännu ett "gott nytt år". Varje nyår känns som en nystart. Man känner att man kan ta nya tag och börja om, kanske avger man några nyårslöften och sätter upp mål. Åtminstone jag brukar känna så, men några klassiska nyårslöften blir det nog inte för min del. Mitt förra om att sluta med mina laster höll kanske en vecka, sedan ursäktade jag mig med att "en gång gör väl inget, alla regler har ju undantag" och sen var det kört. :) Dessa "jag ska sluta med..." eller "jag ska börja träna" ger jag alltså inte mycket för. Är man beroende av något eller bara en latmask finns det 365 dagar om året att göra något åt det. Det blir inte lättare bara för att kalendern säger nyår.

Däremot tror jag att nyår kan vara ett bra datum att tänka över sina drömmar och målsättningar och vart man vill komma med sitt liv. Man kan reflektera över var man står och vad man under det gångna året gjort.

Jag har två saker (som i och för sig rymmer flera små saker) som jag för min egen del vill uppnå. Dels vill jag att 2013 ska bli kärlekens år. Jag vill utveckla och stärka relationerna med dem jag har runtomkring mig. Dels vill jag att 2013 ska bli ordningens år. Då jag lär mig att organisera min tillvaro på ett bättre sätt. Lite lagom opreciserat sådär  så man slipper känna att man misslyckas på en gång (=ingen bra start).

Utanför mitt fönster finns en hel värld som behöver förändras. Min förhoppning är att världen blir en lite, lite bättre plats. Jag hoppas att de organisationer som jobbar för detta kommer fortsätta växa och att de bloggar jag brukar läsa även detta år kommer fortsätta sprida information om allt som är viktigt. Att alla ska fortsätta kämpa.

GOTT NYTT ÅR!




















och slutligen, till xx: 



3 kommentarer: