jjjj

jjjj

söndag 6 maj 2012

Personlighetstest - hur är du?

För några dagar sedan hittade, och gjorde, detta personlighetstest. Jag gjorde om det nyss, och fick samma resultat (kände mig tvungen att dubbelkolla). Även om man kanske inte ska stirra sig blind på ett testresultat, tycker jag att det är intressant att bli analyserad utifrån de svar man ger. Det hjälper en att reflektera över och se sig själv utifrån.

Testresultatet består av 4 bokstäver som representerar din personlighet i 4 olika avseenden. Det finns 16 olika personlighetstyper uppdelat på 4 grupper. De frågar sig om man är...

Extroverted / Introverted
Sensing / INtuative 
Thinking / Feeling 
Judging / Percieving 


Jag fick resultatet INTJ. Jag måste säga att beskrivningen av INTJ stämmer väldigt bra på mig. Visserligen tror jag att man har lite av varje personlighetstyp inom sig, men det handlar kanske mer om vad man föredrar och att en del saker är mer tydliga hos olika personer. Mina I och T är exempelvis starka (vilket betyder att jag fick höga poäng på just de kategorierna), medan jag ligger ganska nära ett S istället för I, alltså att jag eventuellt också skulle kunna vara en ISTJ.

Nu blir jag självklart nyfiken på vilka personlighetstyper mina kära (men alldeles för få!) läsare har för personlighetstyper. Gör testet ...and let me know! :) 

----

Mer om testet:


Om testet på Wikipedia
Personality paige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar