jjjj

jjjj

lördag 30 juni 2012

Fantastisk film om djur som jagar

Jag tycker om att titta på film i allmänhet och dokumentärer i synnerhet. Det är ett jättebra sätt att lära sig om saker, det känns som om kunskaper och fakta bara glider in i hjärnan. Just nu har jag snöat in på dokumentärer om djur och natur, och de är speciellt bra eftersom de förutom att vara informativa också är vackra att se på.

I natt såg jag klart på en av de bästa dokumentärerna jag sett på länge; Predators - The Ultimate Killing Machines. Det lite överdrivna namnet till trots överraskade den här filmen mig verkligen till det bättre. Otroligt vackert foto och massa närbilder, massa fakta, intressanta djur och en skotte som berättarröst. Vad mer kan man begära? :)


En av de saker jag tycker är mest intressant är att världen är så perfekt designad. Nästan alla djur har både styrkor och svagheter. Ingen jägare är oövervinnelig och de flesta som blir jagade har vapen att försvara sig med. Geparden som är världen snabbaste löpare orkar inte springa så långt. Zebror kan sparka lejon. Bisonoxar försvarar sina barn mot angripare genom att stångas och sparkas. Vissa djur har dålig syn, men desto bättre hörsel. Och så vidare. Allt är verkligen så perfekt och alla djur är unika.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar